Povodom posljednjih medijskih istupa gradonačelnika Mostara Marija Kordića i njegovih površnih opservacija o Islamskoj zajednici i njenom položaju u Gradu Mostaru, saopćenjem za javnost oglasilo se Mostarsko muftijstvo u kojem javnost želi upoznati sa stvarnim činjenicama.

U saopćenju ističu da je Islamska zajednica diskriminirana otkako gradonačelnici Mostara i nadležne gradske službe ne donose nikakve odluke kada su u pitanju zahtjevi Islamske zajednice u Mostaru i nastoje zahtjeve Islamske zajednice ili ignorisati ili predstavljati političkim pitanjima.
„Kordić izbjegava konkretno govoriti o 17 neriješenih zahtjeva Islamske zajednice čime nastavlja uhodanu praksu držanja predmeta u ladicama, odugovlačenja i ignorirajućeg odnosa prema Islamskoj zajednici koja brine o vjerskim potrebama i pravima muslimana, koji bi trebali biti jednakopravni građani Grada Mostara“, navedeno je u saopćenju.

Izrazili su negodovanje da se čak spočitava Islamskoj zajednici da se njoj pogodovalo, iako je Islamska zajednica izgubila najviše vakufske imovine i u bivšim sistemima i protekloj agresiji.

„Kada se pogleda bogato kulturno-historijsko nasljeđe Islamske zajednice, njena vjerska i kulturna baština, onda imovina koja je vraćena Islamskoj zajednici i kojom trenutno raspolaže predstavlja samo jedan minoran dio od brojnih dobara koja su iza sebe svojevoljno ostavili plemeniti i velikodušni mostarski dobrotvori, legatori, vakifi, od samog nastanka Mostara, pa do danas“, ističe se u saopćenju.

Nažalost, zbog diskriminatornog odnosa gradskih vlasti, dalje se navodi, IZ-e nije u prilici obnoviti ni objekte koji su u njenom posjedu, jer ne može dobiti potrebne dozvole, kao što je to slučaj sa Derviš-paše Bajezidagića medresom, brojnim džamijama i objektima starim stotinama godina, koji su u ruševnom stanju i propadaju.

Govoreći o Centralnoj zoni Kordić se poziva na postojanje “Regulacionog plana” iz 1996. godine, s tim da ne navodi gdje i kada je taj“Plan” objavljen.

Zanimljivo je, dalje se kaže u saopćenju, da su nekako “prestali važiti” i Rimski sporazum iz februara 1996.godine kojim je uspostavljena Centralna zona Grada Mostara i nad njom određena jurisdikcija Gradske uprave, te da su nekako “poništene”i odluke o zabrani gradnje u Centralnoj zoni.
„Dok se nekom u ovom Gradu priznaje neki “Regulacioni plan” iz 1996. godine, samo je Islamska zajednica ostavljena da čeka novi Regulacioni plan Centralne zone kojeg još uvijek nema, a ako ga i bude, do tada će centar Mostara biti izgrađen u korist velikohrvatske politike i tzv. “Stolnog grada”, a sve pod plaštom “kulture”, istaknuto je.

Gradonačelnik bi, primjećuju, ponovo stavio Islamsku zajednicu na čekanje nekom novom odlukom, kao što čekamo više od decenije da se realizuje Odluka Gradskog vijeća o pristupanju izradi Regulacionog plana i Programa uređenja, broj: 01-02-320/10 od 1.12.2010. godine.
„Ako i postoje neke dileme u vezi klasične otimačine Lakišića harema i selektivnog, pa čak i diskriminatornog tumačenja i primjene zakonskih odredbi i propisa, one će dobronamjernim ljudima biti razjašenjenje objavljivanjem knjige “Lakišića harem-trajanje i otimanje” koja će biti objavljena uskoro i predstavljena široj javnosti“, podsjećaju u saopćenju iz Mostarskog muftijstva.

Gradonačelnik Mostara na legalne i legitimne zahtjeve Islamske zajednice koji godinama čekaju na rješavanje, istaknuto je, nudi “priliku za razgovor” i poziva da o svemu razgovara “držeći se zakona”, a kada IZ-e i dobije obećanja, ona ne budu realizovana, pa se postavlja pitanje svrhe tih razgovora i sastanaka.

„Kada je riječ o međureligijskoj saradnji i suživotu,Islamska zajednica je svoje čvrsto opredjeljenje nebrojeno puta dokazala, vraćajući i razvijajući povjerenje među religijama, narodima i ljudima u Gradu Mostaru. Tome svjedoči i inicijativa Islamska zajednice prema drugim vjerskim zajednicama u Gradu Mostaru,da zajednički traže od gradskih vlasti povrat oduzete im imovine, iz aprila 2004. Godine“, podsjećaju.
Na kraju su gradonačelniku Kordiću poručili da svojim jednostranim i površnim pristupom problematici Centra Grada ne doprinosi dijalogu i izgradnji povjerenja među narodima, vjerama i kulturama ovoga Grada, te da nije svjestan da njegov ovakav pristup kamen spoticanja i breme koje će opterećivati narode i građane u budućnosti.

„Na Vama je historijska prilika, no izgleda Vi je niste svjesni, što pokazuje i Vaš zadnji istup“, stoji na kraju saopćenja Mostarskog muftijstva.