Naša je sudbina graditi budućnost sa drugim i drugačijima

1368
Miz Mostar Aktivnost

U prisusvtu pet-šest stotina vjernika u nedjelju 25. septembra poslije podne namaza proučen je tradicionalni mevlud u džematu Gornja Drežnica. Pored mostarskih imama zapažen dio programa proučile su članice džematskog hora. Ova tradicija godišnjeg okupljanja muslimana od 1903.g. ustaljena je u mjesecu septembru. Naime, do tada je centar džemata bila Donja Drežnica, a čuveni mostarski gradonačelnik Mujaga Komadina, na ime obeštećenja za rušenje Kanber-aginog mesdžida u Mostaru (danas lijevi krak Lučkog mosta) u ovom mjestu je izgradio novu džamiju. Od 1903.g. sredinom ili potkraj septembra svake godine muslimani ovog kraja se okupe na zajedničkom mevludskom programu. Činjenica je koje se na ovakvim skupovima stariji sa sjetom sjećaju da su slični godišnji mevludi u južnom dijelu naše zemlje prije rata zaokupljali mnogo više pažnje i interesovanja pa bi redovno prerastali u teferiče na kojima bi se rodbina, prijatelji, ali i mladići i djevojke povazdan družili i muhabetili. Nažalost, savremeni kulturološki izrazi uveliko su ugrozili ovaj sve-muslimanski običaj.

Značaj tradicije mevluda

U centralnom dijelu programa nadahnutim vazu-nasihatom okupljenim vjernicima obratio se mostarski muftija h. Seid ef. Smajkić. Muftija je u svom vazu, a slijedeći staru bosansku ulemu, najviše vremena posvetio tumačenju poslanja Muhameda a.s. i njegove plemenite misije. U tom smislu muftija je jezikom ovo-vremene recepcije muslimanske zbilje akcentirao poslaničku odabranost Muhameda a.s. i kod Boga i kod ljudi. Podsjetio je na cilj Muhamedovog a.s. poslanja, na izgradnju morala i moralnih vrijednosti svakog pojedinca i svake zajednice, ali i na činjenicu da su ozbiljni svjetski naučni istraživači Muhameda a.s. pozicionirali kao najznačajniju historijsku ličnost. „Čovjek se na ovom dunjaluku zaboravi pa posegne za nečasnim radnjama i za onim radnjama koje mu ne dolikuju i zato je Allah dž.š. preko Muhameda a.s. poslao Objavu da ga opomene i održi uspravnim i dostojanstvenim. Muhamed a.s. je živi i praktični Kur’an, pokazao nam je kako se ponaša u izobilju, u siromaštvu, kako se ponaša prema porodici, prema sebi, prema muslimanima i nemuslimanima i zato je važno da njegujemo ovaj vid našeg okupljanja i učenja mevluda.“, kazao je muftija Smajkić. Osvrnuvši se na društvene okolnosti u kojima danas muslimani BiH živi muftija je pozvao prisutne da i dalje slijede uzvišene istine dini islama. „Uprkos činjenici da smo ubijani, proganjani iz svojih domova mi smo i dalje spremni na suživot, toleranciju jer je sastavni dio naše vjere priznati drugom pravo da živi po svom vjerskom ubjeđenju. Lekum dinukum velijeddin! Naša je sudbina takva da moramo živiti i graditi budućnost sa drugim i drugačijima.“, poručio je muftija.

Niko nam ne može i ne smije oduzimati vjerska prava

Komentirajući najnoviju uvredu koju su muslimanima u cijeloj Bosni i Hercegovini iznova priredili predstavnici livanjskih braniteljskih udruga kroz inicijativu zabrane obnove Čurčinice džamije u ovom gradu muftija je podsjetio na sramotu koji su priredili prošlog ramazana rušenjem mesdžida u Sturbi. „Ove godine su se isti ti protagonisti osmjelili i krenuli da istim tim modelom zaustave obnovu Čurčinice džamije u Livnu. Na nama je da znamo s kim živimo. I mi u Mostaru imamo projekat izgradnje Islamskog centra na vakufskoj zemlji. Međutim, još uvijek administrativna šutnja traje. Mi nikad nećemo odustati od Islamskog centra i budite uvjereni da ćemo ga izgraditi, jer na to imamo pravo koje nam niko ne može i ne smije oduzeti.“, zaključio je muftija Smajkić.

Hasan Eminović