Uprava za obrazovanje i nauku Rijaseta IZ-e u BiH večeras je u saradnji sa Mostarskim muftijstvom organizirala stručni seminar za nastavnike i profesore islamske vjeronauke. Na kraju programa mostarski muftija dr. Salem-ef. Dedović uručio im je muraslu čime su i zvanično verificirani kao nosioci vjerskih vrijednosti i u tom smislu izjednačeni sa imamima i profesorima medresa i islamskih fakulteta.
Na seminaru za vjeroučitelje su imali priliku slušati stručne analize o temama „Uloga i značaj vjeronauke u očuvanju mentalnog zdravlja učenika“ i „Vjera i mentalno zdravlje djece i omladine“. Takav koncept sa konkretnim preporukama aktivnog djelovanja, prema navodima prof.dr. Nezira Halilovića, voditelja odjela za vjeronauku, iniciran je od strane stručnih tijela i organa Rijaseta IZ-e u BiH.
„Mi pokušavamo preventivno djelovati kako bi vjeroučitelji ,kao stabilan i pozitivan faktor bosanskoga društva, dodatno doprinijeli očuvanju mentalnog zdravlja učenika. Nastava vjeronauke je jedan od najvažnijih faktora u tom smisli i mi smo toga svjesni. Govorit ćemo o tome šta sve i na koji način vjeroučitelji preventivno mogli uraditi da bi zdravlje učenika bilo sačuvano“, kazao je dr. Halilović.
Dr. Enes Svraka voditelj odjela za mektepsku nastavu podsjeća da vjeroučitelji i mualimi prvi uočavaju neuobičajena ponašanja kod djece. „Važno je posvijestiti, prije svega kod učitelja i mualima značaj mentalnog zdravlja u njihovom životu, koliko je važno da razumiju koliko je ovo pitanje bitno, koliko je mentalno zdravlje važno za cjelokupan ljudski život. S druge strane oni neposredno rade sa mladim generacijama koje odrastaju u jednom drugom ambijentu gdje su „bočni“ utjecaji na formiranje ličnosti mnogo jači već što je to bilo ranije. Bitno je da pravilno sagledaju svoju ulogu u tim procesima i da svoje kompetencije i znanje o ovoj temi podignu na veću razinu kako bi mogli onima kojima je pomoć potrebna“, poručio je dr. Svraka.
U svom kratkom osvrtu i mostarski muftija dr. Salem-ef. Dedović akcentirao je važnost tretirane teme naglasivši kako ne treba smetnuti s uma da je vjeronauka dio cjelokupnog školskog procesa i da vjeroučitelji bez sinergije sa drugim nastavnicima i stručnim osobljem ne mogu sami dati odgovore na ukupne izazove.
Uz pojašnjena na stvarna značenja muftija je svakom vjeroučitelju uručio muraselu. U praktičnom smislu, naveo je, to zapravo znači znači da su vjeroučitelji izjednačeni sa imamsko-muallimskim kadrom u medžlisima i profesorsko-predavačkim i odgojnim kadrom u medresama i na fakultetima, sa pravom javnosti da poučavaju Islamu i njegovim vrijednostima u javnim državnim školama, i da za to imaju muraselu, odnosno licencu.
„Ovim pisanim ovlaštenjem, vjeroučitelji se ubrajaju u nosioce vjerskog autoriteta u našoj Zajednici, ravnopravno s drugima. Ovo jeste veće u odnosu na Saglasnosti kojima se regulisavao radno-pravni status, jer ovdje se radi o šerijatskom legitimitetu da lice koje ima muraselu ima obavezu da praktikuje i tumači Islam u skladu sa hanefijskim fikhom, maturidijskim akaidom i islamskom tradicijom Bošnjaka kao kategorijom Ustava Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini. Ova murasela daje prava, ali i obavezuje“, kazao je muftija.
Nakon uručivanja murasela zajedničkom fotografijom ovjekovječen je ovaj, kako je to istaknuto tokom programa historijski događaj za Islamsku zajednicu na području Hercegovine i Muftijstva mostarskog.