Detalji za koje ne biste ni mogli ni zamisliti da su bitni u hotelijerstvu i turizmu su okosnica znanja i poznavanja tog posla. To će potvrditi svi stručnjaci koji dolaze iz tog poslovnog okruženja.

Obzirom da olako shvatamo poznavanje ove branše, BiH već dugi niz godina ima problem sa stručnim kadrom u ovoj oblasti. Zato postoje predrasude poslodavaca u BiH prema mladim ljudima, jer prvenstveno traže ljude s iskustvom i znanjem.

Ove predrasude proističu iz toga što su poslodavci svjesni da obrazovanje u BiH nije u skladu sa potrebama tržišta. I tako tržište kaže da mnogi ne znaju očistiti sobu, da su ljudi na recepciji loše obučeni, da kuhari odlaze raditi u druge zemlje itd.

Ali rješenje postoji i nudi ga prvi Learning hotel u BiH. ”Jedan hotelski menadžer mora znati očistiti kupatilo i sobu da bi bio menadžer. Zašto? Zato jer mora znati koliko traje čišćenje kupatila, da bi mogao znati koliko će zaposliti sobarica i sl. Mora znati pokazati kako se to radi”, kaže Affan Ćehajić, voditelj Learning hotela.

Learning hotel je zapravo edukacijski centar za hotelijerstvo u praktičnom smislu, odnosno ugostiteljski inkubator, gdje se ljudi mogu educirati za sve grane ugostiteljstva, od housekeepinga do hotelskog menadžera. Contact Travel d.o.o. koji upravlja Studentskim hotelom Mostar je imao sluha za ideju Udruženja za jačanje konkurentnosti privrede Žiža, što je dovelo do konkretne provedbe ove ideje.

”Neko će reći šta imam učiti o čišćenju soba, međutim ima tu mnogo stvari. Od načina spremanja sobe, kreveta, deterdženata koji se koriste, kako izgleda soba od 3, 4 ili 5 zvjezdica, kako se puni mini bar, kako se pune kolica sobarice, kako se komunicira itd. Ima mnogo stvari, a kod nas se to znanje omalovažava”, objašnjava Ćehajić koji je pokrenuo ovu priču u Mostaru, jer statistički podaci govore o stalnom porastu broja turista i nedostatku stručnog kadra.

Naime, u Mostaru kao i u čitavoj BiH godišnji priliv turista se konstantno povećava između 5 i 10 posto, a ove godine je viši od 12 posto, pa je logično da će doći do proširenja turističke ponude i turističkog smještaja. Na BiH turističkom tržištu se pojavljuju hoteli poznatih svjetskih lanaca koji trebaju zadovoljavati visoke uslužne kriterije.

Hoteli su primorani da sami organizuju obuku kadrova, jer kadar koji proizilazi iz obrazovnog sistema BiH, nije na zadovoljavajućem nivou.Te obuke mogu vršiti samo njihovi najbolji kadrovi, pa je logično da ti edukatori ne mogu igrati na dva terena.

I zato je Learnig hotel po uzoru na ovakve hotele u zapadnim zemljama odlučio omogućiti svima koji to žele da budu spremni za tržište rada. ”Imamo dvije ciljne grupe, ljudi koji su nezaposleni i žele se prekvalifikovati ili dokvalifikovati da bi našli odgovarajući posao. U ovoj branši je bitno da vi znate raditi i kad pokažete da znate, vama je tržište certifikat. Papir nije toliko bitan, nego da znate raditi. Bitno je da kad izađete iz ovog edukacijskog centra da ste upotrebljivi na tržištu. Druga ciljna grupa su već uposleni u hotelima, jer mi možemo preuzeti edukacije za hotele”, objasnio je voditelj Learning hotela.

Imajući u vidu da je Mostar u blizinu drugih turističkih centara poput Međugorja, Sarajeva, Neuma u BiH i ostatka Jadrana u Hrvatskoj i Crnoj Gori, može se istaći da je idealna lokacija za postojanje jednog ovakvog edukacijskog centra.

”Stručnjaci koji će vršiti edukaciju su najbolji u ugostiteljstvu u praktičnom dijelu u BiH. To su voditelji hotela, poznati kuhari, konobari, oni koji su dugo godina u struci i koji na pravi način mogu prenijeti praktično znanje. Vi danas u Međugorju imate primjer gdje kuhari imaju po 4000 KM platu, ali to nije došlo preko noći. To je konstantan rad i ulaganje u znanje, obrazovanje, edukacije”, kazao je Affan Ćehajić koji je shvatio potrebu postojanja jednog ovakvog edukacijskog centra.

Learning hotel posjeduje 15 hotelskih soba za obuku, kuhinju gdje se bez problema može edukovati 10 kuhara, recepciju, vešeraj i sve što je potrebno za praktične obuke u hotelijerstvu. Edukatori su ljudi sa dugogodišnjim iskustvima na polju housekeeping-a, F&B managementa, duty managemeta i hotel managementa. Edukacije koje su za sada dostupne su: housekeeping, recepcija, barske tehnike, restoranske tehnike, kuhinjske tehnike, primjenjeni management.

Pored polaznika koji se sami žele obučiti na području ugostiteljstva i turizma, Learning Hotel je otvoren i za već uposlene kadrove koji na ovaj način stiču dodatne prakse. Na ovaj način će se pored novih kadrova unaprijediti postojeći kadrovi, te im se omogućiti brži napredak unutar ugostiteljstva. Uz edukaciju postoje i pravni načini kako zadržati kadrove u sezoni.

Learning Hotel će takođe u pravom smislu riječi biti hotel u kojeg dolaze gosti, koji će plaćati niže cijene jer većinu poslova obavljaju polaznici edukacija.

Svi zainteresirani mogu pronaći više detalja na Facebook stranici ili putem e-maila: info@ziza.ba.
Centar praktične obuke